20 September 2011

Seksanya Perjalanan Balik Kampung!

10 september 2011, sabtu, hari tu. aku berjaya balik ke kampung halaman! hohoho syahdunya... rasa tak puas balik kampung. nak stay lama-lama lagi kat sana.. tapi seksa jugak nak balik hari tu...


8.00am awal pagi dah siap-siap nak tunggu boss (pitt). dia nak hantar sampai jeti Muara. alhamdulillah sampai jer dlm kul 8.45am, terus dapat ferry nak ke labuan. so beli la tiket dengan harga B$17.00.. perjalanan amik masa 1 jam la jugak.


sesampainya kat labuan terus lari cari kaunter tiket. sekali tengok ferry paling awal pun pukul 1.00pm!! hampeh! ingat dapat balik segera, rupanya tak dapat :(  terpaksa jugak la beli, nak balik punya pasal. harga tiket RM34.00.. maka melepak la aku kat surau dari pukul 10.00am sampai kul 1.00pm..


pukul 1.00pm ferry berangkat ke Jesselton Point Terminal, Kota Kinabalu. sampai kat KK dalam pukul 4.00pm. 3 jam jugak la dalam ferry. masak aku dalam tu! sampai jer terminal terus cari teksi nak ke terminal bas Inanam. wow sekali dia cas RM20.00!

view from jesselton point terminal

sampai kaunter, beli tiket bas ke Sandakan. RM43.00! mahalnya... bas jalan pukul 6.00pm. sabar jer la duduk dalam bas 6 jam!! sampai kat sandakan dalam pukul 1.00am.. nasib baik mama ngan abah datang ambil kat terminal bas. 



Badan aku habis rasa sengal-sengal, macam bengkak pun ada. sungguh aku takmo naik ferry-bas ke sandakan. im most prefer naik flight. biar mahal sikit, tapi selesa!


No comments: