22 August 2011

Day 4 – Your Favorite Photograph Of Your Best Friend

Sebelum aku cakap banyak.. nah! ni dia my favorite photo of my best friend! Cumil jer.. gambar ni diambil masa bulan puasa 2 tahun yang lalu. Kak Izzah, Diera, Lily... mish u guys a lot!

 


aku mula kenal kak izzah dan lily masa sama-sama belajar kat Langkawi! masa tu masing-masing tak tahu yang semuanya berasal dari sabah. hehe nasib baik abah yang banyak mulut tanya diorang dari mana. nak harapkan aku yang bertanya? heh sorry.. bukan sombong ek. tapi malu... 

bagi aku pengalaman tinggal bersama-sama dengan bebudak ni adalah pengalaman paling berharga. membesar bersama, kenal hati budi masing-masing, kongsi suka duka, gurau senda, hehe aku rindu kenangan itu. Ingat lagi, masing-masing nangis selama seminggu lepas daftar kat kampus. tapi malu nak bagitahu. apa punya bengap kita semua masa tu! haha cengeng!

kalau diingat balik kisah kak izzah dulu.. dia, dulu aku cop sebagai misya omar celup. haha muka dia iras-iras MO. senyuman tu yang paling tak tahan.. aku selalu gayut dengan mama abah guna telepon kak izzah. masa tu mana mampu ada handphone sendiri. nasib baik dia sporting. kak izzah dulu ada minat sorang chinese guy. si J**per! haha siap jadi stalker, telepon memalam. aku la jadi ubat nyamuk dia.. hahaha kak izzah punya pasal!

lily pulak, dia ni ikut aku jer.. aku nak masuk club taekwondo pun dia ikut jugak. aku buat keja jahat dia pun ikut jugak! gaaaa.... masa kat langkawi dulu, dia ni pantang lepas ngan patung hello kitty die... hahaha... paling tak tahan bila kitorang nak masak air pakai heater kak izzah. habis satu block blackout. pastu pura-pura keluar tanya apesal? buat dunno.. perangai macam hape! hahaha..

diera. kisah dia lambat sikit, kami kenal masa kat Mantin. kampus pindah, so, sumer kena lah pindah. masa dia masuk rumah kitorang... alahai siap pakai baju kurung lagi. sopan nye ini budak. masa tu kitorang tengah melantak kat dapur. hahaha! ada jemput dia sekali. tapi dia malu-malu kucing pulak. aku siap suruh dia masak lagi. apa punya perangai la aku ni, tapi yang paling bestnya dia selamba cakap 'diera tak tahu masak, makan tahu lah' gaaaa... apakah? hahaha..

tapi itu hal dulu... sekarang dah habis belajar, masing-masing pun dah kerja, dah jadi orang berjaya. im proud of u guys ok! sekarang ni kak izzah dah kawen, dah ada anak sorang. lily pun sama, dah kawen ngan en.jingoat.. kawan sekampus gak. cik diera pulak dah jadi tunangan en.amrey... adik en.amad sehari.. sebab lahir sehari selepas en.amad... rakan sekampus jugak. aku? aku pun tak lama lagi nak kawen ngan en.amad la sape lagi.. rakan sekampus jugak! kak izzah jer takde jodoh ngan rakan sekampus... agaknya sebab dia blah dari kolej awal sangat kot?? hehe sesumpah yang kata! :p

hari bahagia Kak Izzah
 
 keluarga Kak Izzah

 Lily dan Jingoat

 
Diera dan Amrey

walaupun kita semua berada kat tempat yang berlainan, namun persahabatan ini takkan putus. Insya Allah.. aku sayang kat korang giler-giler!!
PS: hohoho entry ni panjang giler!!

2 comments:

Lily Wahyunie said...

what a sweet momentsss ami....tersentuh hatiku ini....nice post ever!!!!:D

Unknown said...

Aku ada dalam cabaran 30 hari ko ka ami...